خبرهای روزانه

خانم دکتر و دنیای زالوها

امروز خانم دکتر طیرانی ، متخصص طبّ سنتی ، به کلاس ما اومدن .
ایشون ما رو به یک گردش علمی در کنار زالوهای مفید ، بردن !!



جلسه ی پرسش و پاسخ درباره ی زالو ها و استفاده از این موجود مفید برای درمان انواع بیماری ها ؛
نگاه عمیق تری ، برای پدیده های الهی ، در ما ایجاد کرد.
متشکرم خانم طیرانی عزیز !!!

منتشر شده در 03 اردیبهشت 1397

فعّالیت های اردیبهشت 97

با ادامه ی تدریس چند درس باقیمانده در ماه اردیبهشت و جلسات حلّ تمرین ، رفع اشکال و برنامه های متنوع پرسش کلاسی ، چند فعّالیت متنوع دیگر ، برای بچّه ها ، برنامه ریزی شده که به ترتیب اجرا خواهد شد.
ـ طرّاحی یک آزمایش علمی ساده توسط هر یک از دانش آموزان و اجرای آن در کلاس علوم
ـ اجرای مسابقه ی ماشین های بادکنکی در نیمه ی دوم اردیبهشت.
بچّه ها در گروه های دو یا سه نفری ؛ طراحی ، محاسبات و ساخت ماشین خود را در مدّت دو هفته تا ( 97/2/14 ) انجام خواهند داد و در مسابقه ، شرکت خواهند کرد.
ماشین هایی که بیشترین مسافت را طی کنند ، برنده ی مسابقه خواهند بود.
در ادامه ی این فعّالیت ها ،
پیگیری کارت مدیریّت برنامه ریزی ، باقیمانده ی پروژه ی مزرعه ی سبزیجات ( از تابستان گذشته ) و برنامه ی من و پدر بزرگم ، نیز انجام خواهد شد.
مطمئنم با همکاری والدین و بچّه ها ، موفّقیت های خوبی در برنامه ها خواهیم داشت و به همه ی ما خوش می گذرد.

منتشر شده در 03 اردیبهشت 1397

چهار هفته ی باقیمانده

والدین عزیز :
فعّالیت های کارت برنامه ی بچّه ها در ماه اردیبهشت ، مانند گذشته ، پیگیری می شود.
مواردی را برای چهار هفته ی پایانی سال ( کارت 16 تا 19 ) ، یادآور می شوم.
ـ خواندن قرآن در ماه اردیبهشت ، از اوّل کتاب آسمانی ، انجام می شود.
هر دقیقه قرائت قرآن ، یک امتیاز و حداکثر زمان روزانه ، 20 دقیقه ( 20 امتیاز) خواهد بود.
ـ برای کار ریاضی ؛ کمترین زمان ، روزانه ، 30 دقیقه است.
برگه های کلاسی و کتاب های عادی و پیشرفته ی اندیشمند ، منابعی برای تمرین و تکرار  ، خواهند بود.
ـ برای مطالعه ی علوم ، اجتماعی ، فارسی و هدیه ها ؛ هر روز عنوان درس در تکالیف روزانه اعلام خواهد شد.
لطفاً کار و فعّالیت بچّه ها در منزل و ثبت زمان ها در کارت ، به طور جدّی مورد توجّه باشد.
اگر بچّه ها، اشکالاتی در دروس دارند ، ضمن کار در منزل مرا نیز مطّلع نمایید.
از همکاری شما متشکرم.

منتشر شده در 31 فروردین 1397

هدیه ی پردیس سینمایی

در طول 6 ماه گذشته 12 نفر از بچّه ها توانستند ، علاوه بر استفاده از کارت های هدیه ی خود ؛ از اعتبار به دست آوردن 10 کارت نیز استفاده کنند و تقاضای پردیس کتاب داشته باشند.
این گروه از بچّه ها ، بن خرید از پردیس کتاب ، هدیه گرفتند.
آن ها می توانند به اتّفاق خانواده و دوستان خود به پردیس کتاب بروند.
برخی از دانش آموزان برای دومین بار این امتیاز را به دست آوردند که برای آن ها ، برنامه ای غیر منتظره و جدید ارائه دادیم.
هماهنگی های لازم انجام شد تا این دوستان همراه کلِّ اعضای خانواده ، به پردیس سینمایی بروند.
آقای علی عمرانی اوایل اسفند ، از این امتیاز استفاده کرد.
امروز 26 اسفند 96 در روزهای پایانی سال توانستم با خانواده ی چهار نفری آقای کوثر هماهنگ کنم تا به اتّفاق هم به پردیس سینمایی بروند.
مطمئنم به آن ها خوش خواهد گذشت.
برای همه ی بچّه ها و خانواده های عزیز آن ها ، آرزوی شادی و سلامتی دارم.

منتشر شده در 26 اسفند 1396

چهارشنبه بازار کلاس

در ادامه ی فعّالیت های مربوط به تربیت اقتصادی بچّه ها ، قرار است هفته ی آینده روز چهارشنبه 23 اسفند ماه ، در کلاس ، چهارشنبه بازار داشته باشیم.
در این روز ، بچّه هایی که دوست دارند ، با آوردن وسایل و لوازمی که مربوط به خودشان است و دیگر به آن ها نیازی ندارند و یا کاردستی و تولیدات دیگری که دارند ؛ یک غرفه به صورت فردی و یا گروهی در کلاس ، ایجاد می کنند و با قیمت گذاری کالاهای خود ، آن ها را به دوستانشان عرضه می کنند.
همچنین ، می توانند کالاهای خود را با هم عوض کنند و به هم هدیه بدهند.
بازاریابی ، تبلیغات و انتخاب کالا برای عرضه و به طور کلّی مدیریت فروش ، به عهده ی بچّه ها و نظارت و کنترل فعّالیت ها به عهده من خواهد بود.
 معرفی درست کالا ، انصاف در فروش ، و توضیحات لازم برای خریدار ؛ از مواردی است که بچّه ها باید دقت لازم را داشته باشند.
با بچّه ها قرار گذاشتم ، در طول اجرای برنامه ، اگر کالایی ، قابل عرضه نباشد من آن را از ردیف ، خارج کنم.
این برنامه مربوط به کلاس ماست و مدیریت محترم مدرسه ، در جریان برنامه قرار گرفته اند.
امیدوارم والدین عزیز ، همکاری و راهنمایی ها ی لازم را برای پسرهای من داشته باشند. متشکرم !

.....................................
در حاشیه ی اعلام این برنامه ، شور و شوق زیادی در بچّه ها بوجود آمد و صحبت های شیرین و جالبی هم رد و بدل شد:
ـ آقا من عینکی هستم و یه عالمه قاب عینک دارم و می تونم اونا رو بیارم.
ـ من هم چند تا لگوی ماشین دارم که می تونم بفروشم.
ـ من هم شمع هایی رو که در خونه درست می کنیم میارم.
ـ آقا ما یک برنامه با دوستانم میذارم که سود خوبی داشته باشیم.
ـ آقا من با دوستام اگر فروش خوبی داشتیم می خواهیم بریم از فروشگاه مدرسه خرید کنیم.
ـ آقا اسم بازار رو هم میذاریم ، بازار بین المَمَلی
ـ ...
در میان این هیاهو صدای یکی از بچّه ها به گوشم رسید که خیلی جدّی گفت : « آقا من هم خواهر کوچولوم رو میارم !!! »
ـ مگه چند وقتشه ؟ 
ـ هفت ماهه ، خیلی سر و صدا می کنه و حوصله ی منو سر برده !!
و فضای کلاس پر از خنده شد ...

منتشر شده در 14 اسفند 1396

رتبه های برترآزمون (3 ) اندیشمند96/97

5 رتبه ی برترِ کلاس در این آزمون :

1 ـ علی عمرانی با 92/9  درصد پاسخگویی
2 ـ پارسا کوثر با 82/9 درصد پاسخگویی
3 ـ رادمان منیریان و سیّد محمّد ایازی با 82/3 درصد پاسخگویی
4 ـ محمّد متین قربانی با 79/8 درصد پاسخگویی
5 ـ بنیامین باقری با 78/8 درصد پاسخگویی

بیشتر بچّه ها از کم آوردن وقت در آزمون ، دچار مشکل هستند.
پیشنهاد می شود با حلِّ تمرین بیشتر و زمان بندی در منزل این مشکل را به تدریج برطرف نمایند.

از تلاش بچّه ها متشکرم !

منتشر شده در 24 دی 1396

جلسات علمی کلاس

به اطّلاع والدین عزیز می رسانم ، در سه ماهه ی دوم سال تحصیلی ، هفته ای یک جلسه ی علمی ریاضی و علوم ، برای گروه پیشرفته ی کلاس در نظرگرفته شده است .
این جلسات به صورت گروه های سه نفری با حلِّ تمرین و رفع اشکالات و مباحث علمی بین دانش آموزان خواهد بود.
مدیریت گروه ها با خود دانش آموزان و نظارت بر فعّالیت ها ، با من خواهد بود.
این برنامه با هدف ارتقاء اعتماد به نفس علمی دانش آموزان و تثبیت یادگیری های آن ها و استفاده از تجربیات علمی دیگر دوستان ، برنامه ریزی شده است.

منتشر شده در 09 دی 1396

نتایج آزمون 2 اندیشمند 96/97

این آزمون با حضور 124 مدرسه و 7107 دانش آموز دختر و پسرِ کلاس پنجم در سطح کشور برگزار شد.

ارزیابی اندیشمند از کلاس ما:
خیلی خوب : 16 نفر = 57 درصد کلاس
خوب : 9 نفر = 32 درصد کلاس
متوسط : 3 نفر = 11 درصد کلاس

رتبه ی درسی کلاس ما در میان 124 مدرسه ؛
رتبه ی 11 برای درس علوم تجربی
رتبه ی 21  برای درس ریاضی
رتبه ی 35  برای درس علوم اجتماعی
رتبه ی 15 برای درس فارسی

در میان 124 مدرسه (با توجّه به تراز کلِّ آزمون) ؛ رتبه ی 17 ، دراین مرحله ، برای ما ثبت شده است که نسبت به آزمون قبل 13 رتبه بالا آمده ایم . افزایش حجم دروس و کیفیت مفهومی سؤالات در این مرحله و هم چنین افزایش شرکت کنندگان (301 نفر) ؛ نشان می دهد ؛ با تلاش و هماهنگی در فعّالیت های علمی کلاس و برنامه ریزی ، توانستیم به نتایج قابل رضایتی دست یابیم.
من از پیشرفت همه ی بچّه ها متشکرم. 
از همکاری والدین عزیز نیز ، تشکر می کنم.

دانش آموزانی که بیش از 75 درصد کلِّ سؤالات را پاسخگو بودند ، به ترتیب رتبه درکلاس:
1 ـ رادمان منیریان با درصد کلِّ   87/3
ایشان برای دومین مرحله توانست رتبه ی یک کلاس را کسب کند.
2 ـ سامان شاهید با درصد کلِّ   85/8
3 ـ بنیامین باقری با درصد کلِّ   85/6
4 ـ سیّد امیر محمّد ایازی با درصد کلِّ   84/6
5 ـ سیّد امیر محمّد نبوی با درصد کلِّ   81/5
6 ـ علی عمرانی با درصد کلِّ   81/3
7 ـ پارسا کوثر با درصد کلِّ   78/8
8 ـ امیر سام صادقی فرد و درصد کلِّ   75/8
9 ـ فرزاد اخوان و مانی قاسمی با درصد کلِّ   75/6

توجّه به فاصله ی بسیار کم درصدها ، نشان می دهد رقابت نزدیکی میان این گروه بوده است.
برای همه شما پسرهای پر تلاش کلاس ، آرزوی موفّقیت های بیشتر دارم !

منتشر شده در 24 آذر 1396

برندگان طرح 4000 مسئله

امروز هدیه ی دانش آموزان طرح 4000 مسئله ی ریاضی ، داده شد.
این بچّه ها ، در مدّت یک ماه ، بیشترین مسئله را حل کردند، هم چنین در جلسات دفاعیه ی حلِّ مسائل، که در حضور سایر دانش آموزان، تشکیل شد، توانستند از مسئله های خود دفاع کنند و آن ها را حل نمایند.
برای آنها آرزوی موفّقیت بیشتر دارم.

از راست به چپ:
متین قربانی ـ سید امیر محمّد ایازی ـ علی عمرانی ـ علی هوایی ـ اشکان کلاته

منتشر شده در 19 آذر 1396

ردیف ریاضی در کارت برنامه

به اطّلاع والدین عزیز می رسانم، هفته ای که پشت سرگذاشتیم، بچّه ها کارت تنظیم برنامه نداشتند.
این کار تمرینی بود، برای توجّه آن ها به انجام امور روزانه ی خود.
از شنبه 20 آبان، ردیفی به عنوان ریاضی؛ برای ثبتِ 30 دقیقه تمرینِ حلّ مسئله، به جدول اضافه می شود.
بچّه ها، علاوه بر تمرینات و تکالیف روزانه ی ریاضی خود؛ هر شب 30 دقیقه حلّ مسئله خواهند داشت.
والدین محترم، دقّت کنند، بچّه ها هر شب ، 30 دقیقه مسئله حل می کنند. تاکید دارم ؛ فقط مسئله.
مسئله ها را از کتاب ریاضی پنجم و کتاب کار بچّه ها و یا منابع مشابه ، انتخاب کنید.
بچّه ها مسئله ها را در آخر دفتر ریاضی خود بنویسند و حل کنند و شما بر حلّ آن ها نظارت داشته باشید.
تعداد مسئله مهم نیست، حلّ درستِ آن ها مهم است.
برای بچّه هایی که در حلّ مسئله مشکل دارند، از مسئله های ساده تر و از پایه های پایین تر استفاده نمایید.
دانش آموزانی که بدون این تکلیف به کلاس بیایند، مجبورند در مدرسه و خارج از کلاس، تمرین خود را انجام دهند،
که این کار سبب می شود  30 دقیقه از کلاس استفاده نکنند و از دروس کلاس باز بمانند.
متشکرم از همکاری شما !

منتشر شده در 19 آبان 1396

کار با کتاب های اندیشمند

پیرامون کتاب های اندیشمند تیز هوشان ، به اطّلاع والدین عزیز می رسانم:


دو جلد از کتاب های اندیشمند که از طرف مدرسه در اختیار بچّه ها قرار گرفته است
مربوط به فعّالیت های پیشرفته ی درسی بچّه هاست ؛
این کتاب ها  فقط برای دانش آموزانی قابل استفاده است که سطوح بالای درسی را در دوره های گذشته گذرانده اند و در حال حاضر آمادگی علمی لازم را دارند.
با توجّه به سطح علمی بچّه های کلاس ، برنامه ی من برای این کتاب ها به قرار زیر است:
هر هفته روزهای پنجشنبه ؛ 90 دقیقه ریاضی و 90 دقیقه علوم کار می کنم.
به این ترتیب:
تست هایی از کتاب ، مطابق با درک ذهنی بچّه ها ، انتخاب می شود،
بچّه ها تست هـا را پاسخ می دهند،
سپس پاسخ آن ها درکلاس تصحیح می شود .
و در پایان ، توضیحات لازم ، برای محتوای آموزشی تست ها ارائه می گردد.
قابل ذکر است که این جلسات زمان کافی برای کار با این کتاب ها را در اختیار ما نخواهد گذاشت.
بنابراین برای پیشرفت کار ، لازم است در طول هفته ، بچّه ها به میزان توانایی خود ، به هر مقدار که می توانند از مطالب و سؤالات آن ، به کمک والدین در منزل کار کنند.
تاکید می کنم ، این کتاب ها فقط در اختیار بچّه هایی قرار گیرد که سطوح علمی بالایی دارند و علاقمند به کارهای پیشرفته هستند ؛ در غیر این صورت نسبت به درس ریاضی و علوم دچار تردید و نگرانی خواهند شد.
ضمناً این منابع ، برای ادامه ی کار در تابستان و ورودی ششم مناسب خواهد بود.

و امّا درباره کتاب های یار اندیشمند که در کلاسِِ ما ، به کتاب کار معروف است.

در کنار تمرینات کتاب درسی و سؤالاتی که من در کلاس می دهم ؛
از این دو کتاب به عنوان  کار و تمرینِ بیشتر استفاده می شود.
لازم به یادآوری است با توجّه به فعّالیت های یادگیری بچّه ها در هردرس ، حلِّ تمرینات این کتاب ها با زمان محدودی که داریم به طور کامل امکان پذیر نیست.
بنابراین تمرکز من بیشتر برای رفع اشکال بچّه ها خواهد بود.
                                                                                             متشکرم از همراهی شما !

منتشر شده در 09 آبان 1396

گزارشی از وضعیت موجود کلاس من

لطفاً برای مشاهده ی گزارش، روی عنوان مطلب کلیک کنید و رمز را وارد نمایید.

منتشر شده در 06 آبان 1396

آغاز برنامه ی حل چهار هزار مسئله


برنامه ی حلّ چهار هزار مسئله ی ریاضی از روز یکشنبه 23 مهر ماه هم زمان با روز جهانی ریاضی ( 15 اکتبر ) در کلاس اجرا خواهد شد.

همه ی بچّه های کلاس به کمک هم  می توانند در برنامه ی حلّ 4000 مسئله ی ریاضی ، شرکت کنند.
بچّه ها ، شما در این برنامه ، در هر زمان و به هر مقدار که می توانید ، مسئله ی ریاضی حل می کنید.
به این ترتیب شمارش مسئله های خود را ، بالا می برید.
برای ثبت مسئله ها ، آن ها را به نام خودتان ، در یک برگه می نویسید و حل می کنید و در محلّ جمع آوری مسئله ها که در کلاس پیش بینی شده است ، می گذارید.
باید مسئله ها را خودتان حل کنید و یاد داشته باشید. اگر برای حلّ آن ها از دیگران کمک می گیرید؛ کار خوبی است امّا حتماً حلّ مسئله ها را یاد بگیرید.
مسئله ها را از کلاس چهارم و پنجم انتخاب کنید.
روزی که رکورد 4000 مسئله شکسته شود ، در کلاس جشن خواهیم گرفت.

یک جشن فوق العاده ...

به نظر شما ما تا چه زمانی به این رکورد خواهیم رسید.

ما بچّه ها ، در کنار هم قوی تر می شویم ...

 توضیحات تکمیلی در کلاس ارائه خواهد شد.

منتشر شده در 21 مهر 1396

نتایج آزمون جامع اندیشمند 95/96

نتایج آزمون جامع ( آزمون مرحله ی ششم و پایانی اندیشمند ) ، به اطّلاع عزیزانم می رسد :
همان طور که در بررسی نتایج آزمون مرحله ی قبل اعلام شد ،
رقابت بین مدارس کشور ، درچند آزمون پایانی ، سخت و فشرده تر شد و بچّه ها باید مطالعه و تمرین خود را بیشتر می کردند. با برنامه ریزی و پیگیری فعّالیت ها ی علمی کلاس ؛ نتایج پایانی ما کاملاً رضایت بخش و خیلی خوب بود و از این که توانستیم ، همه با هم به یک جمع بندی مناسب علمی برسیم ، بسیار خوشحالم و از بچّه ها متشکرم.


شرکت کنندگان کلِّ کشور : هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج نفر
18 نفر از 20 نفر کلاس ، در این آزمون شرکت داشتند.
ارزیابی توصیفی اندیشمند از کلاس ما :
عالی = 3 نفر
خیلی خوب = 11 نفر
خوب = 4 نفر
ارزیابی توصیفی اندیشمند در سه درس اختصاصی :

ریاضی : خوب تا عالی = 18 نفر (3 نفر عالی و 8 نفر خیلی خوب و 7 نفر خوب )
علوم : خوب تا عالی = 17 نفر ( 7 نفر عالی و 4 نفر خیلی خوب و 6 نفر خوب ) ـ یک نفر متوسط
فارسی : خوب تا عالی = 17 نفر (  6 نفر عالی و 9 نفر خیلی خوب و 2 نفر خوب ) ـ یک نفر متوسط
اگر به خاطر داشته باشید ارزیابی مرحله ی قبل نشان داد که بچّه ها ، درس فارسی را باید جدّی تر بگیرند و ما در آزمون جامع توانستیم به نتیجه ی مطلوب برسیم.
دوستان خوب من ، بچّه های کلاس ، می دانند ؛ هر گاه فعّالیت های علمی خود را با جدیّت و برنامه ، پیش بردند و پیگیری کردند ؛ موفّق بوده اند .
راه موفّقیت امروز و فردا ندارد ؛ فردا آقای واعظی باشد و یا نباشد ، فرقی ندارد. ما آموختیم که از فرصت ها با برنامه و به طور مستمر در هر جا و مکانی ، باید به درستی استفاده کنیم.
برنامه ریزی به روش علمی و تخصصی که در کلاس دوست داشتنی پیش رفته است می تواند سرمشق همه ی فعّالیت ها باشد.


دانش آموزانی که در این آزمون بیش از 70 درصد امتیاز کلِّ سؤالات را کسب کرده اند به ترتیب زیر است :
1 ـ عرفان حریمی 88/55 درصد
2 ـ سید میلاد حسینی 87/16 درصد
3 ـ محمد رضا عزیز آبادی 86/75 درصد
4 ـ معین مهرپویان 83/5 درصد
5 ـ علی هژبر کلالی 82/45 درصد
6 ـ
سید محمد حسینی هنرور 82/79 درصد
7 ـ سید محمد امین تبادکانی 80/5 درصد
8 ـ رضا جعفری 81/86 درصد
9 ـ سلمان خدنگی 79/32 درصد
10 ـ یاسین نوایی 78/29 درصد
11 ـ فرزاد رضا زاده 77/25 درصد
12 ـ مهدیار فرهنگی 73/62 درصد
13 ـ ابوالفضل حسن زاده 74/68 درصد ( تراز پایین تر از مهدیار )
14 ـ سید پارسا کاظمی  73/9 درصد

15 ـ سید سبحان حسینی 72/6 درصد


پدیده ی کلاس در این آزمون ، آقای محمّد رضا عزیز آبادی بود که برای اوّلین بار در 6 مرحله آزمون و با قرار قبلی که برای مطالعه و کار بهتر با ایشان داشتم ، توانست موقعیت سوم کلاس را به دست آورد و این همان بحث ما است که فقط باید اراده کنیم و کار و تلاش علمی داشته باشیم .
من وقت زیادی برای محمد رضا گذاشتم تا به باور برسد که می تواند.
محمّد رضا می گفت : « آقا من باید عضو هیئت علمی کلاس شوم ! » و من در تمام مراحل پشتیبان او بودم.
و بالاخره در 20 روز پایانی کلاس به گروه علمی کلاس پیوست.
آقای علی کلالی جدّیت خود را کم کرده بود و در ماه های گذشته کم کاری داشت، در قرارکاری که با هم داشتیم ، به همه ی بچّه ها ثابت کرد، پیشرفت های علمی او مربوط به استعداد و تلاش خودِ اوست ، و در این مرحله در گروه بالای کلاس قرار گرفت.
بچّه ها هر کدام یک پدیده هستند ! ما باید یک دیگر را کشف کنیم و به هم کمک کنیم تا در کنار هم به موفّقیت برسیم . فقط هر یک نیاز به فرصت داریم و البته نباید فرصت ها از دست برود.
                             . Each one is different
                      . Each one is special
           . Each one is beautiful
آفرین به همه ی بچّه های کلاس من !!

منتشر شده در 21 اردیبهشت 1396